Svet potrebuje nov ekonomski model

Janez Snoj

“Navdihnjena ekonomija za zedinjen svet” je bil naslov mednarodne konference, ki ga je 28. januarja 2020 hrvaško Združenje za občestveno ekonomijo (uez.hr) organiziralo na Ekonomski fakulteti v Zagrebu. 130 oseb iz petih držav smo skupaj s profesorji ekonomije in podjetniki poglabljali načela občestvene ekonomije tako iz znanstveno-akademskega kot iz poslovnega zornega kota. Vabilu smo se odzvali tudi štirje predstavniki iz Slovenije.

Članek je objavljen v reviji Novi svet, marec 2020.

Za nov smisel ustvarjanja dobička

V dvorani je program potekal v dveh delih. Prvi del so organizatorji poimenovali “V iskanju ekonomije, ki navdihuje”. Na izhodiščno vprašanje »Kako naprej v ekonomiji po finančni krizi 2008?« so odgovarjali štirje profesorji z ekonomskih fakultet iz Zagreba in Osijeka: prof. dr. Domagoj Sajter, dr. Mirna Valdevit, izr. prof. dr. Domagoj Hruška in izr. prof. dr. Ivana Marić. Kot so ugotovili, če ne že pred finančno krizo pa po njej zagotovo, svet na ekonomijo gleda drugače. Trajnostni razvoj ne more biti več zgolj v kopičenju dobička, temveč v iskanju novega poslanstva gospodarstva. Poudarili so, da dobiček ni nič slabega, da pa ne sme biti namenjen samemu sebi kot edini smisel obstoja, če želimo razviti dobro družbo. 

Dobri odnosi v podjetju – pogoj uspešnega poslovanja

Drugi del konference je zaznamovala navzočnost gospodarstvenika Lawrenca Chonga iz Singapurja, generalnega direktorja uspešnega mednarodnega svetovalnega podjetja Consulus (consulus.com). V času, ki mu je bil na razpolago, je vrhunsko prepletel osebno poslovno pot, pot Chiare Lubich ter smer občestvene ekonomije v prihodnosti. Chong je izredno živahen in vesel predavatelj, ki že vse svoje življenje udejanja vrednote občestvene ekonomije. Z zanimivo zgodbo, polno preobratov in podrobnosti, nas je popeljal od svojega otroštva do zrelih let. Lahko smo razumeli, kako je preplet dogodkov iz njegovega življenja in Chiarine vizije nove ekonomije vplival na to, da je postal eden izmed najbolj zagnanih pospeševalcev tega ekonomskega vzorca v svetu. V svojem podjetju in številnih podjetjih, s katerimi sodeluje, pričuje z besedo, še rajši pa z dejanji. Tudi on je potrdil in na konkretnih primerih pokazal, da so odnosi (v vseh smereh in na vseh ravneh) najpomembnejši za obstoj in uspeh podjetja. Med drugim je povedal, da tudi papež Frančišek občestveno ekonomijo vidi kot del novega jedra nastajajoče ekonomije, ki jo imenujejo “Frančiškova ekonomija”. Rekel je, da ni dovolj samo delitev dobrin ali dobička, da prerazdelitev dobrin ni dolgoročna rešitev, ampak da se je treba vrniti k izvirni ideji občestvene ekonomije z dejavnim prizadevanjem za popolno spremembo ekonomskega sistema.

Lawrence Chong je dodal: »Ugotoviti moramo, kako postati dovolj vplivni, da bi lahko vplivali na politiko in poslovne modele ter spremenili kulturo. Po srečanju s papežem Frančiškom smo pospešeno poskusili vplivati na voditelje, podjetja in digitalno gospodarstvo. Tudi v naši ekipi s sedežem v Singapurju, ki zdaj deluje v 16 državah, imamo v vodstveni strukturi predstavnike z vsega sveta in tako pričujemo za edinost. S tem že znotraj nas samih udejanjamo novo “kulturo dajanja” z namenom, da najdemo sistem, ki bi oblikoval svet za dobro. Ljubezen do bližnjega kot model preoblikovanja poslovanja je verjetno najbolj temeljna vizija, ki jo je svetovalno podjetje kadar koli sprožilo.«

 

Na koncu naj dodam še to, da se je bilo lepo srečati, se pogovoriti in opogumiti. Številne ljudi sem videl prvič po morda desetih, petnajstih ali dvajsetih letih. Videti, da še vedno težimo k istim ciljem, nas je vse navdalo z novo voljo in zagnanostjo. Video prispevek o dogodku je lepo povzela tudi hrvaška Laudato TV, ki je bila prisotna ves čas konference, zato podajamo QR kodo za ogled, dostopen tudi na njihovi spletni strani.

Pin It on Pinterest

Share This